2010-03-12

LONGING FOR LATE SUMMEREVENINGS


weheartit.com

snöhelvete. det är minusgrader ute och snön ligger envist fastfrusen i marken. solskenet och fågelkvittret får väga upp det otrevliga

vad hände med dagens inplanerade morgonträning? istället lyssnar jag på musik och läser bloggar. det är väl där skon klämmer. förut tyckte jag, utan tvekan, att dagens höjdpunkt var när jag fick krypa ner i sängen och sova. nu när jag har läslov och är hemma om dagarna är morgonen den absolut bästa stunden på dagen

en vanlig morgon för mig: jag stiger upp i ett tomt hus. 15°C varmt i rummet, burr. jag drar på mig morgonrocken och lunkar ner för trappan. solen skiner in i köket. jag lägger mina rågbrödskivor i rosten och kokar tevatten. Philadelphia osten smälter på det varma, knapriga brödet. beslutsångest: kryddgurka eller tomat? jag hämtar MacBooken och sätter på mysig morgonmusik, som Jack Johnson - Banana Pancakes. sen äter jag frukost samtidigt som jag dödar angenäm tid vid datorn


Inga kommentarer: