2010-03-05

MY FIRST AND ONLY TRENCH COAT


här kommer första delen av bildbomben:



förra våren stod jag i Benetton och tvekade mellan en svart trench coat och en röd parkas när jag skulle inhandla vårjacka. den röda parkasen kändes definitivt mycket mindre förutsägbar och mer Hannah just då och det blev den. jag har varit mer än nöjd med den, men hela året har jag ändå drömt om trench coaten, borde jag ändå ha köpt den istället? en trench är alltid en trench; tidlös och stilren

i lördags när mamma och jag gick till Benetton för att kolla på vårens nyheter möttes jag av en mycket angenäm syn. vad hade inte skyltdockan på sig om samma trench i min storlek. jag bad expediten ta ner den och prövade den åter igen. den satt verkligen som ett smäck, precis som jag kom ihåg. den var ännu till på 50% REA och kostade 50€. det är vad jag kallar för ett kap


4 kommentarer:

Anna sa...

Sv: Tack så mycket!

En trench är alltid bra att ha!

Anonym sa...

Nice trench!
Skulle du btw kunna tänka dig att köpa en trench om märket var Prada för ett pris av 700€?

Hananah sa...

Anna: det tror jag med

Hananah sa...

Anonym: tack! vi säger att Prada trenchen var ruskigt snygg, det snyggaste jag sett. trots det skulle jag inte kunna köpa den för sådana pengar. ifall jag hade pengar i överflöd och ville ha en trench skulle jag nog satsa på en klassiker från Burberry istället.