2010-02-17

BUSY AS A BEE


igår avklarade jag hörförståelsen i finska och därmed första etappens alla delar i vårens studentskrivningar. nu har jag ett långt läslov framför mig på en knapp månad. det skall spenderas hemma med matteböcker och förhoppningsvis i Stockholm

imorgon "firar" gymnasietidens slut med det traditionsenliga Penkkis; maskerad, program för gymnasiets yngre studeranden och flak-körning i minusgrader. efter en timme på flaket hinner jag förhoppningsvis en sväng hem för tina upp kroppen med en varm dusch och byta till lite mer normala kläder. på eftermiddagen hoppar vi nämligen i bussen och åker ner till Åbo för att delta i ABI-kryssningen via Stockholm med typ 2400 andra abiturienter från Finland

jag hatar kryssningar, men denna tillåts kategoriseras som något annat ifall jag skall kunna se framemot den fina delen i den, dvs. umgås (festa) med alla en sista gång innan vi splittras

Inga kommentarer: