2009-08-19

SVAR

är det du på bilden i headern? nope (I wish). hur gammal är du? 18. hur lång är du? 163 cm. favoritstad? Rom. har du flyttat hemifrån, i så fall, bor du själv, med rumskompis eller pojkvän etc.? jag bor ännu hemma med föräldrarna. har du pojkvän? non. var skulle du vilja bo? Italien. vad/vem är det viktigaste i ditt liv? familjen och vännerna. vilken sorts musik lyssnar du på, band etc.? främst indie, pop och alternative, band som; The Killers, Beirut, Hello Saferide, MGMT, The Kooks, Veronica Maggio, Kings of Leon, Anna Järvinen, Belle & Sebastian, Kings of Convenience, The Whitest Boy Alive.. favoritmusik just nu? The Kooks (tröttnar aldrig). varför skriver du på svenska, för finska ser väl annorlunda ut? för du bor väl i finland.. eller du kanske inte är född där? jag hör till den 6 % stora minoritet finlandssvenskar, som har svenska som modersmål. finlandssvenskarna är koncentrerade till västkusten, södra Finland och Åland. (vi är tvugna att lära oss finska i skolan och de finskspråkiga att lära sig svenska). vad tänker du göra efter gymnasiet? ta ett mellanår; jobba och resa. vad vill du bli som stor? ingen aning. vad är ditt drömyrke? designer, arkitekt, pilot eller chefredaktör på en tidning. vad fick dig att starta den här bloggen (jag gillar den väldigt mycket så det var ju bra at du gjorde det i alla fall)? jag har alltid varit intresserad av mode och fotografering. jag brukar spara bilder, jag gillar, i en mapp på datorn. när bloggfebern startade hade jag ingen tanke på att starta en egen, men syster fick mig övertalad. nu har jag en sida där jag kan visa bilderna och få utlopp för tankar och "kreativitet". hur viktig är bloggen för dig? den är en del av mig. hur länge tänker du blogga? det får framtiden utvisa. hur många läsare har du dagligen? ca 100. vilka bloggar läser du dagligen? dirtyglam, eclaesson, elinoryouknow, anywho, erikasahlstrom, hannamw, fashionflash, loweo.. favorit bloggar? länk (till några av de). var shoppar du helst? H&M och second hand. vilka är dina fem favoriter i din garderob? Zara killerheels, Gina Tricot orkesterjacka, Don Donna skinnväska, Jc rutig skjorta, H&M klänning med fokus på axlarna. var jobbar du (verkar som om du har väldigt stort kapital då du shoppar rätt mycket)? i en matvaruaffär (har före det jobbat på ett konditori och i en klädaffär sedan jag var 14 (vid sidan om skolan)). hur mycket shoppar du för i månaden? ingen aning.. 100€? vilka är höstgarderobens absoluta måsten för dig? jordnära färger, stora halsdukar, stickade och överdimensionerade plagg, hängmössa, skinnjacka och kängor (lager på lager). höstens hetaste trender enligt dig? skinn, nitar och boots. har du något speciellt du planerar att köpa inför hösten? I WANT MY VAGABOND BOOTS. vad tar du på dig en dag när du känner att du tröttnat på allt i garderoben? något skönt och diskret. har du någon stilikon, vem? nope.

om du fick barn nu, vad skulle dom heta (2pojkar, 2flickor)? Maximilian, Theodor, Saga och Freja.

kan du inte har mer bilder på dig i bloggen? efter studentskrivningarna, dvs. 23.9. I promise

Inga kommentarer: